Familiebedrijf Dille & Kamille heeft per 1 februari het onlangs failliet verklaarde retailmerk Hutspot overgenomen. Het betreft hier een overname van alleen de activa. Dille & Kamille wil het merk nieuw leven inblazen en Hutspot herpositioneren als een duurzaam lifestyle-merk.

 Hutspot herstart in eerste instantie in de oorspronkelijke eerste winkel aan de Van Woustraat in Amsterdam en waarschijnlijk een tweede locatie in Eindhoven. Dit zal gebeuren zodra de regering de lockdown voor niet-essentiële winkels opheft. De zes overige Nederlandse Hutspot-winkels worden voorlopig gesloten. Dille & Kamille wil op zo kort mogelijke termijn echter ook de winkels in Rotterdam, Utrecht en Amsterdam-West heropenen.

Duurzaam
Dille & Kamille kiest ervoor om het duurzame karakter dat al in Hutspot zat meer te accentueren, uiteraard met behoud van alle sterke punten die het merk reeds in zich heeft. Het is het plan om nog dit jaar een online platform te starten waar creatieve en duurzame merken worden aangeboden.
Algemeen directeur Hans Geels van Dille & Kamille is enthousiast over de nieuwe aanwinst: “We zijn blij dat we Hutspot mogen voortzetten. Beide bedrijven willen mensen helpen om bewust en duurzamer te genieten van het leven. Hutspot is net als Dille & Kamille een concept-gedreven merk. Nederland kent niet zoveel van dergelijke sterke conceptmerken. Vandaar dat we onze kennis en die van Hutspot willen bundelen om van Hutspot weer een financieel gezond bedrijf te maken.”

Vertrouwen
Medeoprichter Nick van Aalst blijft bij de herstart van Hutspot betrokken. Van Aalst heeft veel vertrouwen in de nieuwe plannen. “Voor mij was het boek Hutspot nog niet gesloten. Ik wil graag helpen om in mijn nieuwe rol deze doorstart tot een succes te maken.”