Anderhalf jaar na oprichting heeft de 25.000ste retailer zich aangesloten bij digitaal inkoopplatform Orderchamp. Retailers kunnen de online groothandel gebruiken om producten in te kopen van meer dan 1.200 Europese merken. Merken, op hun beurt, krijgen toegang tot tienduizenden retailers uit heel Europa. Orderchamp is actief in de Benelux, Frankrijk, Duitsland – en opent spoedig in Groot Brittannië.

Betaaltermijnen
De explosieve groei is mede te danken aan de ondersteuning die Orderchamp biedt aan retailers die het lastig hebben. Betaaltermijnen worden verlengd en winkeliers hoeven tot 60 dagen na leveren te betalen, waardoor zij hun ingekochte producten al eerder kunnen verkopen. Alle aangesloten merken ontvangen wel direct hun betaling, waardoor zij minder crediteurenrisico lopen.
Joost Brugmans, CEO en medeoprichter van Orderchamp: “In deze lastige tijden proberen wij er te zijn voor onze retailers. Door flexibele betaaloplossingen aan te bieden krijgt een retailer meer financiële ruimte. En door lage inkoopdrempels kunnen zij bij meerdere merken tegelijk inkopen zonder verzendkosten te betalen. Onze algoritmes geven hen de juiste aanbevelingen op basis van het type winkel of webwinkel, waardoor de kans groot is dat zij hun voorraad ook daadwerkelijk verkopen. En deze omzet kunnen zij goed gebruiken.”

Digitale beurs
Door het wegvallen van fysieke inkoopbeurzen organiseert Orderchamp vanaf 24 februari tot 1 maart zelf een online beurs: de Digital Fair – Spring Editie. Retailers en merken komen op deze manier alsnog met elkaar in contact aan de start van het nieuwe inkoopseizoen. Naast de tentoonstelling van duizenden nieuwe collecties op het platform, geven een aantal bekende merken (o.a. New Edition Home – Pip Studio en Zoë Ayla), bekende retailers (o.a. LAB02 en NØRD conceptstore) en partners (Lightspeed POS) een online presentatie.

Orderchamp is een inkoopplatform waar inspirerende merken en retailers samenkomen. Sinds de officiële lancering in september 2019 heeft het platform meer dan 25.000 retailers en 1.200 merken aangesloten binnen de categorieën Home & Living, Mode Accessoires, Sieraden, Beauty & Health, Stationery, Kids & Baby en Koken & Tafelen.