De voorjaarseditie van Retailbeurs Utrecht 2021 komt als gevolg van de geldende COVID-19 maatregelen te vervallen. “De verlengde lockdown en de beperkte mogelijkheden die winkeliers momenteel hebben om hun klanten te bedienen, maken dat we half april helaas geen volwaardige voorjaarsbeurs kunnen organiseren”, geeft Sanne van Heteren, manager Trade Mart Utrecht, aan.

“Het goede nieuws voor de retailbranche is echter dat Trade Mart Utrecht in het Beatrixgebouw van Jaarbeurs dit voorjaar direct weer open kan, zodra de beperkingen van de lockdown zijn opgeheven. Dankzij het vaste karakter van de showrooms op Trade Mart Utrecht met inkoopdagen voor verschillende retailsegmenten, kunnen we in de komende maanden wel een live podium bieden aan mooie merken met hun nieuwe collecties.”

Veilig
Jaarbeurs heeft het afgelopen jaar hard gewerkt aan de voorwaarden om beursbezoek veilig te kunnen laten plaatsvinden. Daarvoor heeft zij als eerste in Nederland het Kiwa keurmerk voor COVID-19 preventiemaatregelen ontvangen. De inkoopdagen van Trade Mart Utrecht konden mede daardoor tot de lockdown half december doorgang vinden. Van Heteren: “Het Beatrixgebouw in Jaarbeurs dat onze vaste ‘showrooms’ op de etages Jewels & Watches, Fashion & Lifestyle en Kitchen & Dining huisvest, is momenteel nog gesloten. Wanneer het gebouw weer open kan én wij als doorstroomlocatie weer open mogen, kunnen we heel snel weer opstarten en staan we klaar om exposanten en retailers elkaar weer live en veilig te laten ontmoeten.”

Najaar 
In het najaar van 2021 staat de najaarseditie van Retailbeurs Utrecht gepland, waarbij er naast de vaste exposanten ook diverse gastexposanten op de beursvloer te vinden zijn. “Met de eerder genoemde segmenten én het extra segment Home, Living & Design maakt Retailbeurs Utrecht haar naam als hét inkoopcentrum van de Benelux wederom waar. Je vindt er als retailer alles wat je in je online en/of offline winkel nodig hebt aan trends en producten die jouw klanten willen hebben. Het is een plek om geïnspireerd te raken, bij te praten met je bestaande leveranciers, jouw verhaal te delen met collega-retailers én om kennis te maken met nieuwe merken”, aldus Van Heteren.