Riverdale heeft een strategische partner gevonden, waarmee de komende jaren zal worden gewerkt aan een nieuwe strategie om het bedrijf weer in de top van de home & living branche terug te brengen. Nederlands MerkGoed (NMG), een participatiemaatschappij, die zich richt op het bouwen van sterke consumentenmerken, neemt een significant belang in Riverdale. NMG heeft het bedrijf in de afgelopen maanden geholpen om een nieuwe strategische koers uit te zetten, die reeds de eerste vruchten afwerpt.

Verlies van focus
Marcel Bregman van Riverdale: “De afgelopen twee jaar zijn, mede door Corona, best zwaar geweest voor ons bedrijf. We hadden daarbij te veel hooi op onze vork genomen, waardoor we focus verloren, met omzetdaling als gevolg. Met de komst van NMG is er een duidelijke lijn en visie neergezet. De focus komt meer op woonaccessoires, geurproducten en klein meubelen te liggen. Op deze nieuwe strategie wordt in de markt direct al goed gereageerd, wat ons sterkt in de gedachte dat we op de goede weg zijn. Het doel is om van Riverdale weer een helder consumentenmerk te maken dat staat voor kwaliteit en hoogstaand design. We willen het merk weer volop onder de mensen brengen, wat we onder meer zullen doen door ons meer te richten op het cadeausegment.”

Zichtbaarder
Onderdeel van de nieuwe strategie is ook dat Riverdale als merk zichtbaarder zal worden in de media. Er wordt in samenwerking met NMG een campagne ontwikkeld, waarmee de nieuwe positionering helder op het netvlies van de consument zal komen.

Familie investeert mee
Riverdale is altijd een familiebedrijf geweest en ook naar de toekomst toe blijft de familie een belangrijke rol in het bedrijf spelen. Dit wordt onderstreept door het feit dat de familie ook heeft deelgenomen aan deze investeringsronde.
Mede dankzij dit extra kapitaal, kan er in de komende jaren flink geïnvesteerd worden in productinnovatie en slimme commerciële concepten waarmee retailers weer goede doorverkoop en marges kunnen realiseren. Bregman: “Met de nieuwe koerswijziging willen we natuurlijk zowel onze handelspartners als de eindconsument blij maken.”

 

Over Riverdale
Riverdale, opgericht in 1991, is een home & living merk met een sterke focus op woonaccessoires, geurproducten en klein meubelen. Riverdale is specialist in het toevoegen van de juiste sfeer en een persoonlijke touch in je huis. Riverdale biedt flexibiliteit in styling binnen unieke thema’s geïnspireerd op trends, situaties en bijzondere materialen. 

Over Nederlands MerkGoed
Nederlands MerkGoed is een investeringsmaatschappij die zich richt op het opbouwen van brand equity, door te investeren in merken die onweerstaanbare aantrekkingskracht uitoefenen op consumenten. Nederlands MerkGoed investeert om deze bedrijven langdurig te laten groeien en heeft merken als Stoov, Orangebag, Nomad, BenBits, Passa Sports en Maison365 in haar portfolio.