Van 3 tot en met 7 februari 2023 worden de toonaangevende internationale vakbeurzen Ambiente, Christmasworld en Creativeworld gelijktijdig gehouden en presenteren deze de hele wereld van de consumptiegoederen jaarlijks op één datum aan de handel. De nieuwe opzet kent een zeer goede start: tot nu toe worden 4.700 exposanten uit 80 landen verwacht, waarvan 85 procent van buiten Duitsland. “De vraag en het grote vertrouwen van de markt zijn overweldigend. Voor elk van de drie vakbeurzen zijn de internationale topmerken en interessante nieuwkomers aanwezig. Daarmee tonen we een uniek aanbod van kwaliteit en diversiteit. De hele wereld is weer thuis in Frankfurt”, aldus Ferger.

Op de Christmasworld zijn topmerken als Blachere, Boltze, Duni, Edelman, Exotica Cor Mulder, Gnosjö Konstsmide, Goodwill, G. Wurm, Hoff-Interieur, Inge’s Christmas Decor, Kaemingk en Koopman weer present. Nieuw zijn producenten van linten en verpakkingen zoals Francesco Brizzolari, Saul Sadoch en Zöllner-Wiethoff. De toonaangevende internationale vakbeurs voor seizoens- en feestdecoraties maakt indruk met een aantrekkelijke internationale productmix en bezoekers van Classic Christmasworld profiteren met name van de nabijheid van Urban Gifts & Stationery in hal 4.2 en Gift Ideas & School in hal 6.2. Christmasworld blijft zich richten op de sterkst verkopende en meest emotionele tijd van het jaar en gebruikt de beleving als geen andere consumentenbeurs als succesfactor.

Op de komende Christmasworld kunnen internationale retailers ook live ervaren welke kleuren, vormen en dessins in de mode zullen zijn voor kerstdecoratie. Christmasworld Trends 23+ in de Trend Area in de foyer van hal 4.1 biedt een uniek overzicht van de nieuwe producten van de exposanten, die door het trendbureau bora.herke.palmisano in drie spannende trendwerelden worden gepresenteerd. Tijdens dagelijkse lezingen worden de relevante trends voor de consumentengoederensector toegelicht.

Ambiente en Creativeworld ronden het assortiment af

Ambiente presenteert een unieke mix van nieuwe ideeën en producten. Zo is Dining het platform voor alles wat koken en het huishouden makkelijker en eten mooier maakt. Ambiente Living is opnieuw de internationale ontmoetingsplaats voor interieurdesign en weerspiegelt de laatste interieurtrends. Bij Interiors & Decoration in hal 3.0 vindt u alles over het thema interieur en decoreren met exposanten als Greengate, Gilde, Gries Deco met het merk Ipuro, IB Laursen, Kaheku, Kare Design of Lightmakers met het merk Light & Living. Interior Design presenteert hoogwaardig design en de nieuwste producten van internationale merken als Alessi, Blomus, Bloomingville, Georg Jensen, Guaxs, Lambert, Schlittler en Stelton in hal 3.1.

Ook Ambiente Giving lanceert synergierijke innovaties: in de nieuwe Urban Gifts & Stationery-sectie in hal 4.2 vinden bezoekers trend- en designgerichte geschenken, fast moving products, decoratieve accessoires, schrijfwaren, wenskaarten, tassen en persoonlijke accessoires. Met een nog breder assortiment stationery, wenskaarten en schrijfwaren wordt de keuze hier nog aantrekkelijker. Tot de exposanten behoren onder meer Artebene, AvanCarte, BSB Obpacher, Braun+Company, Caran d’Ache, Diplomat, Goldbuch, Kaweco, Perleberg en moderne geschenkleveranciers zoals Cedon MuseumsShops, Izipizi, Mark’s Europe of Troika.

Het nieuwe Ambiente Working segment, met onder meer de speciale presentatie Future of Work in hal 3.1 biedt interieurdesign en moderne oplossingen voor kantoren en werkruimtes, co-working spaces en (mobiel) thuiswerken

Ook op Creativeworld, de toonaangevende internationale vakbeurs voor hobby-, handwerk- en kunstenaarsbenodigdheden, zijn alle paradepaardjes en marktleiders uit alle productsegmenten aanwezig, waaronder bijvoorbeeld Clairefontaine, F.I.L.A. Group, Folia, Kreul, Kuretake, Marabu, Rayher, Royal Brush, Royal Talens, Schmincke en Staedtler. De exposanten tonen innovatieve artikelen voor de creatieve hobby, materialen voor grafiek en kunstenaarsbenodigdheden, kunstnijverheid en textieldesign alsmede graffiti en street art. Voor het eerst verrijken ook producten voor creatief schrijven en tekenen het aanbod. Tal van fabrikanten van klassieke schrijfwaren breiden hun productportfolio uit in de richting van creatieve materialen, zodat de gezamenlijke verschijning onder de Creativeworld-paraplu een logische stap voor de markt is. Tot de nieuwe exposanten behoren bijvoorbeeld Centropen, Schneider Schreibgeräte en schrijfwarenfabrikant Stylex.

Met deze herschikking profiteert de handel van een ongeëvenaarde kruising van productgroepen, thema’s, segmenten en synergie.


Ambiente & Christmasworld: 3 – 7 februari 2023

Creativeworld: 4 – 7 februari 2023

Voor een overzicht van alle exposanten, het volledige randprogramma en het bestellen van uw toegangskaart(en):