Trademart & Orderchamp kondigen met trots een strategische samenwerking aan om inkopers en verkopers een naadloze B2B omnichannel ervaring te bieden.

Trademart en Orderchamp gaan omnichannel. Binnen de propositie ‘Trademart on Orderchamp’ kunnen retailers naast fysiek inkopen bij Trademart showrooms ook online inkopen bij een groeiend aantal Trademart-merken en tal van inspirerende Orderchamp-merken. Trademart-merken kunnen zo hun omnichannel ambities versterken, in de komende periode worden meer exposanten toegevoegd aan het online assortiment. Tevens krijgen Orderchamp-merken de mogelijkheid om offline een verkooplocatie in te richten in de 200.000m² grote Trademart-locatie met inspirerende shop-in-shops om inkopers in een straal van 150 km rond Brussel te ontmoeten.

Deze samenwerking biedt aanzienlijke voordelen voor zowel Trademart-exposanten die vanuit directe voorraad verkopen, als hun retail & projectklanten die nu ook online kunnen inkopen. Los van het grotere online aanbod, kunnen de retailers met een specifieke ‘Trademart-branded user experience’ op het Orderchamp-platform makkelijk hun favoriete Trademart-merken ontdekken en inkopen. Dit vergroot niet alleen de zichtbaarheid van offline exposanten, maar maakt hun producten ook toegankelijker voor een breder publiek. “In het retaillandschap is de combinatie van een fysieke locatie én een digitaal platform bijzonder belangrijk.” Het tastbaar maken van producten blijft cruciaal in onze sector, en tegelijkertijd willen we met onze online aanwezigheid retailers en exposanten nog makkelijker in contact brengen met elkaar. De samenwerking met Orderchamp laat ons toe om invulling te geven aan onze omnichannel strategie”. – aldus Guy Stevens, CEO Trademart.

Ambities

De ambities zijn groot. Joost Brugmans (CEO Orderchamp): “Samen met Trademart zetten we wederom een grote stap om Europese inkopers betere mogelijkheden te bieden – Orderchamp’s technologie wordt ingezet om Trademart exposanten en retailers een volledige geïntegreerde online ervaring te bieden, en onze merken en inkopers krijgen een fysieke locatie ter beschikking om omnichannel te gaan. Twee marktleiders die elkaar wederzijds versterken en de sector naar een hoger niveau tillen.” De voordelen van deze samenwerking zijn per direct beschikbaar voor bestaande Trademart-klanten, maar ook nieuwe gebruikers zijn welkom op het platform. Trademart en Orderchamp zijn vastbesloten om samen een naadloze en innovatieve ervaring in de wereld van B2B-commerce te creëren. Deze samenwerking is een stap voorwaarts in het veranderende retailklimaat en belooft groei en gemak voor alle betrokken partijen.

 

 

Over Trademart

”Trademart is het grootste B2B inkoopcentrum van Europa met meer dan 1.500 merken in diverse retailsectoren zoals fashion, baby & kids, home & living, sport & services. Detailhandelaren en andere professionals kunnen er terecht om op voororder of op voorraad hun collecties of projecten samen te stellen bij talloze exposanten die fysiek gehuisvest zijn in het Trademart-gebouw aan de voet van het Atomium.

Over Orderchamp: Orderchamp is een online inkoopplatform dat merken en retailers in heel Europa met elkaar verbindt. Op het platform biedt de in Amsterdam gevestigde scale-up een uniek en hoogwaardig assortiment aan met meer dan 1 miljoen producten van ruim 7.000 verschillende Europese merken. Orderchamp is in 2019 opgericht door Joost Brugmans (CEO), Max Verduyn (COO) en Menno Wolvers (Head of Engineering), Ruud Stelder (investeerder) en Dennis Cuijpers (investeerder).

Naast Nederland is het platform ook actief in België, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk en bedient het verschillende klanten uit heel Europa. Tot de investeerders van het bedrijf behoren henQ, Prime Ventures, Stefan van den Berg (voormalig CEO AfterPay), Thomas Plantenga (CEO Vinted / Kleiderkreisel) en Zhong Xu (CEO Deliverect). Orderchamp haalde sinds de oprichting ruim €20 miljoen aan groeikapitaal op.

Zie ook: https://www.orderchamp.com/nl/trademart