Op 3 en 4 april wordt de achttiende editie van showUP gehouden. Organisator Daan van Trigt vertelt waarom deze beurs in Expo Haarlemmermeer in Vijfhuizen zo interessant is.

“ShowUP is echt een plek, waar je als nieuw merk jouw producten wil laten zien. Elke editie tellen we dan ook een groot aantal nieuwe deelnemers, dit zorgt ervoor dat veel bezoekers showUP als fris en van nu ervaren,” legt Daan van Trigt uit. “Dat betekent ook dat sommige bedrijven een keer overslaan of afvallen. Hoewel dat niet altijd leuk is, is het ook wel zo dat de beurs daarmee elke keer weer nieuw en anders is. Veel van de deelnemers zijn ook echte voorlopers op trendgebied, dus als je de beurshal binnenkomt, zie je gelijk veel producten en collecties en in de nieuwste kleuren en volgens de laatste trends. En dat is precies waar bezoekers naar op zoek zijn. ShowUP ziet er niet uit als een traditionele beurs. Zo is de expositieruimte ruim opgezet met ‘open stands’ en dat leidt tot een uitnodigend gevoel en een aangename sfeer.”

Liberty Londen
Niet alleen eigenaren van conceptstores en woon- en cadeauwinkels bezoeken showUP, maar ook inkopers van museumwinkels en boekwinkels komen naar Vijfhuizen. Daarnaast kan de organisatie ook inkopers van de grotere ketens en warenhuizen tot haar bezoekers rekenen. Daan: “Ook uit het buitenland. Zo komen inkopers van warenhuis Liberty uit Londen altijd even een kijkje nemen. De laatste jaren zien we een enorme toename van bezoekers uit België en Duitsland. Dit maakt deze beurs alleen maar interessanter.”

Nieuwkomers
“Opvallende nieuwkomer op showUP is de Deense F&H Group. Dit is een concern waar merken op het gebied van wonen, tafelen en koken onder vallen. In Nederland worden zij vertegenwoordigd door Retail is Detail. Ook voor het eerst op showUP is het bekende Duitse glasmerk Ritzenhoff,” zegt Daan.
“Maar minstens zo interessant zijn de standhouders die al jaren van de partij zijn en die er steeds weer in slagen nieuwe merken of producten te laten zien. Denk aan Prospectt, Jurianne Matter, Doing Goods, Rice en Terra Lannoo Uitgevers.”