Pols Potten had een stand op Maison&Objet (M&O). Arnoud Meijer, brandmanager bij Pols Potten, komt net terug uit Parijs. Wat vond hij van deze beurs die er van 17 tot 21 januari 2020 plaatsvond? En wat voor collectie presenteerden ze zelf daar? We stelden Meijer een aantal vragen.

Wat vond je van de sfeer op M&O? 
“Het was een goede beurs! Ik hoorde veel positieve geluiden. Bezoekers raakten geïnspireerd en gemotiveerd door wat ze op onze stand en de beurs zagen.”

 

Wat is het grote verschil tussen de voorjaars- en najaarsbeurs ?
“Het verschil merk ik aan het doel van de bezoekers. Met welke reden komen ze naar M&O? Wij krijgen de indruk dat er in januari meer bedrijven komen kijken naar de nieuwe ontwikkelingen voor het nieuwe jaar. Tijdens de editie in september wordt er nog meer ingekocht voor het dan aanstaande cadeau- en feestseizoen. In januari zien we ook meer projectklanten die zich oriënteren op de projecten die zij door het jaar hebben gepland of verwachten te gaan doen. Qua inspiratie proberen wij in elk geval geen onderscheid te maken tussen de twee edities van M&O. Wij willen onze bezoekers graag elk seizoen opnieuw verrassen met nieuwe ontwerpen in vernieuwende en aansprekende, sfeervolle opstellingen.”

 

Wat zag jij als de grote trends op M&O, waar jullie zelf ook met accessoires op inspeelden?
“Kleur blijft voor ons in elk geval de grote onderscheidende factor. Hierbij proberen we de grenzen op te zoeken. Door een verscheidenheid aan kleur in accessoires te combineren met naturellen in bijvoorbeeld gestoffeerde meubels of juist andersom creëren we inspirerende opstellingen. Graag ‘blazen’ we objecten op om indruk te maken met het formaat. Denk hierbij aan de vazen en kunstplanten. Verder zien we een grote hang naar ronde vormen en tactiliteit. Met deze laatste bedoelen we de gevoelswaarde van producten. Hoe ruw of glad is een accessoire? Texturen, glooiende vormen, maar ook ribbels zijn momenteel populair.
Zonder humor wordt alles saai, dus zorgen wij er voor dat we ook ontwerpen ‘met een knipoog hebben’. Dieren spelen daarbij vaak de hoofdrol. Op M&O zagen we verder veel ‘stijlvolle’ gadgets voor in en om het huis, waarbij licht, geluid en gemak het uitgangspunt zijn. Deze kunnen consumenten naar hun eigen smaak aanpassen.”