“Stel, je bent op een huizensite aan het scrollen en jouw oog valt op een prachtig kasteel. Met hoge verwachtingen rijd je naar het opgegeven adres, maar daar aangekomen blijkt het driehoog achter te zijn, is het een stuk kleiner dan op de foto’s en zijn de vervallen gedeeltes door de fotograaf vakkundig buiten beeld gezet. Teleurgesteld en een desillusie rijker stap je naar binnen of keer je misschien wel direct om. Het is goed om je te realiseren dat in deze tijdsgeest ook jouw klant online al een eerste indruk over jou en jouw bedrijf vormt. Nog voordat hij of zij een stap binnen heeft gezet, heeft hij een beeld en verwachtingen van jou.”

Digitaal
“Wie we online zijn, is een belangrijk verlengstuk geworden van wie we zijn als persoon en als bedrijf. Wanneer nieuwe klanten op zoek gaan naar een winkel waar zij woonaccessoires aan kunnen schaffen, zullen ze hun zoektocht waarschijnlijk (een deel) digitaal doen. Wat zien ze zodra ze op jouw website tussen de zoekresultaten in Google klikken? Het is belangrijk dat je online een eerlijk en vooral realistisch beeld schetst over waar je als bedrijf voor staat. Het voorkomt teleurstelling en zorgt er bovendien voor dat je de juiste klanten aantrekt.”

Online identiteit
“Welke sfeer straalt jouw website uit en wat laat jij zien? Staan er alleen stockfoto’s op? Stockfoto’s zeggen niets over wie jij bent als persoon of bedrijf en daardoor komen de bezoekers niet in contact met jou. Ze voelen geen persoonlijke sfeer en kunnen zich nog geen goed beeld vormen. Investeren in professionele foto’s kan zich daarmee dubbel en dwars terugbetalen om online een realistisch plaatje te laten zien.”

Vaste klanten
“We kunnen niet van iedereen een vaste klant maken. Iedereen is anders en hecht aan andere dingen waarde. Door jouw online identiteit aan te passen op wie jij bent en waar je voor staat, trek je de klanten aan die bij jou passen. Door online een realistisch beeld te schetsen, vergroot je de kans op een succesvolle match en daarmee ook een nieuwe vaste klant!”

Over Tom Sebastian
“Tom Sebastian is al meer dan dertig jaar actief in de lifestyle branche in binnen- en buitenland. Hij werkte voor veel magazines en televisieprogramma’s. Tegenwoordig runt hij het bedrijf GROW Support. Hiermee helpt hij ondernemers om hun bedrijf te laten groeien en zelfverzekerder te werken.”