“Meet the trends, discover the future” is het motto van de beurs TrendSet Summer 2023, de grootste internationale interieur en lifestyle beurs naar eigen zeggen die van 15 tot en met 17 juli plaatsvindt in München. Bezoekers uit Zuid- en Midden-Duitsland plus bezoekers uit de omringende landen kunnen van zaterdag tot en met maandag zien wat er te koop is voor het nieuwe seizoen.

Welke nieuwe trends zijn er? Welke gebieden en markten zijn belangrijk voor de toekomst? Welke producten gaan we verkopen in de herfst en winter van 2023/2024? Met name tijdens Kerstmis? Vakgenoten  uit de retail (ook online), groothandels en de horeca gaan het half juli ervaren tijdens de beurs in de Beierse hoofdstad.

Met een maximum aan verschillende producten en trends verspreid over 15 Interior & Lifestyle Areas en 3 Topic Areas is dit duidelijk een grote inspiratiebron voor bezoekers. Fabrikanten, designers en trends ontmoeten elkaar tijdens TrendSet Sommer 2023 met aandacht voor duurzaamheid (wat invloed heeft op design en productie) en (gedeeltelijk) custom design maar ook de blijvende vermenging van werken en wonen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto Iron Maiden dekbedovertrekset: exposant Klang und Kleid

Megatrend “Sustainability”: Meer en meer TrendSet exposanten hebben duurzaamheid omarmd. In alle 15 Areas en de 3 Topic Areas komen bezoekers duurzame producten en innovaties tegen.  Met name in de TrendSet Newcomer Topic Area valt er veel te zien op dit gebied, vaak afkomstig van jonge bedrijven met regionale, eerlijke en duurzame producten.

Megatrend “New Work”: Office & School is al jaren een Area bij de beurs maar wint nu aan belang in deze tijd van het nieuwe werken. In Office & School draait alles om…kantoor en school, maar er zijn ook raakvlakken met producten in andere Areas zoals die in Furniture & Lighting, Decorations & Accessories en Furnishings & Design Objects.

Megatrend “Individualisation”: Veel bedrijven die meedoen aan de beurs spelen al in op de wens naar individualisatie van producten, customs dus. Zowel bij het interieur en in de mode in the Live & Give Areas maar zeker ook bij de TrendSet Newcomer of bij de kunstwerken van TrendSet Fine Arts komen we straks deze producten tegen in München. Het personaliseren van producten wordt steeds meer gemeengoed.

In zes hallen is alles te zien in juli. TrendSet laat de trends voor het najaar en de winter alvast zien in de afdeleingen Live & Give, Cook & Eat, Decorate & Create en Work & Play. De drie trends staan hierboven vermeld en wijzen de weg naar nieuwe producten in trendy kleuren, patronen en vormen. Daarnaast vormen well-being en natuur belangrijke thema’s voor het komende najaar en winter. Ontspannen, harmoniseren en enthousiasme zijn de sleutelbegrippen. Kalmte en balans, gezellig en modern, groentinten en aardetinten met felrood als contrastkleur, net als feloranje en stralend geel. De Trend Topic Areas heten dan ook COSY COMFORT, SMOOTH SPACES en GLORIOUS GLEE. Dus op naar München van 15 tot en met 17 juli.

trendset.de