Stijlvolle accessoires, een inspirerende Trendzone en veel indrukken op het gebied van interieur, culinair, cadeau en kids. Dat kunnen bezoekers bij showUP verwachten. Deze inkoopbeurs vindt komende zondag (5 september) en maandag (6 september) plaats in de Expo Haarlemmermeer in Vijfhuizen.

Het motto van deze editie is ‘Let’s meet again!’. Nadat iedereen veel digitaal contact had, is het prettig om elkaar weer in het echt tegen te komen. Zo kun je netwerken en contact leggen met collega’s en leveranciers. Maar liefst 300 standhouders staan klaar om hun nieuwste woonaccessoires te tonen aan de bezoekers. Organisatoren Maya Kol en Daan van Trigt: “We kijken ernaar uit om inkopers, merken, winkels en journalisten weer met elkaar te verbinden op de beursvloer. Na een lange periode waarin de contacten veelal vanuit huis onderhouden werden, willen we bezoekers graag trakteren op nieuwe connecties, ideeën en inkoop-inspiratie. Er gaat immers niets boven live contact, waarbij nieuwe producten daadwerkelijk gezien en gevoeld kunnen worden.”

AANDACHT VOOR BUITEN
Mensen hebben veel aandacht en tijd besteed aan het veranderen van hun woning. Ze hebben er een heerlijke plaats van gemaakt om er te leven. Ook zijn consumenten meer buiten te vinden en hebben ze het buitenzijn herontdekt. Eén van de trends die showUP aangeeft, is ‘Unlimited Outdoor’. Dus ondanks het minder mooie weer van afgelopen zomer, zijn mensen toch graag in de buitenlucht. Vakantie in eigen land is nooit zo populair geweest, velen gebruiken hun vrije tijd om Nederland te bezoeken. Wandelen is de nieuwe volkssport geworden. Buiten is het nieuwe binnen! Daan van Trigt stipt nog een leuke noviteit aan voor komende beurs: “Nieuw is de collectieve presentatie van Taiwanese labels op de beurs genaamd Fresh Taiwan, hiermee en met de nodige merken die voor het eerst op showUP staan, zorgen we weer voor de nodige vernieuwing.”

LOKAAL WINKELEN
Trendforecaster Jan Agelink presenteert op deze beurs in de Trendzone zijn visie op het nieuwe – lokale – winkelen. De pandemie heeft gezorgd dat lokaal winkelen belangrijker is geworden. Zo ondersteunt de consument de ondernemers in de regio. Persoonlijke aandacht en service zijn belangrijke waarden geworden. Deze ontwikkeling zie je terug in de Trendzone. De buurtwinkel, spannend design en e-winkel worden vertaald in een inspirerende omgeving die we The Grid heet.

GENOEG AFSTAND
De beursorganisatie zal zoals vorige editie zorg dragen voor goede luchtcirculatie en hygiënische maatregelen. Van Trigt: “Eigenlijk was showUP altijd al een coronaproof evenement. We hadden altijd al een ruime opzet, nu zijn de gangpaden nog breder gemaakt zodat de bezoekers genoeg afstand kunnen houden.”

Praktische informatie
Wat: showUP herfst/winter 2021
Wanneer: Zondag 5 & maandag 6 september
Waar: Expo Haarlemmermeer Stelling 1, Vijfhuizen
Meer info: www.showup.nl
Gratis toegang na registratie via de website.