Het Nederlandse merk Stoov, ontwikkelaar van de design draadloze warmtekussens, is de afgelopen jaren uitgegroeid tot markleider. Met de investering van de participatiemaatschappij Nederlands MerkGoed gaat Stoov haar internationale groei verder versnellen. Stoov ontwikkelt en verkoopt oplaadbare warmtekussens en -dekens voor binnen en buiten. Deze zijn te gebruiken op het terras, op de boot of om in de late uurtjes de kamertemperatuur wat lager te zetten.

Ter discussie
Als grondlegger van design warmtekussens groeit Stoov sterk en heeft het inmiddels een leidende positie opgebouwd in West-Europa. Er liggen kansen, zeker nu terrasverwarmers en heaters meer en meer ter discussie staan. Stoov verwarmt het lichaam, in plaats van de lucht. Zo kunnen meer mensen er op een duurzame manier warm bij zitten.

Crowdfunding
Oprichter van Stoov, Teun van Leijsen: “Na twee succesvolle crowdfunding campagnes bleek deze manier van financieren ontoereikend om onze groeiambities te realiseren. We zijn op zoek gegaan naar de juiste investeerder om onze merkvisie en -strategie te ondersteunen met kapitaal, kennis en het juiste netwerk. Nederlands MerkGoed sluit daar perfect op aan”.
Investeerder Nederlands MerkGoed (NMG) richt zich op versnelde groei van onderscheidende merken. Stoov is volgens Investment Partner Jochem Schouten een mooie aanwinst: “Deze participatie past perfect binnen onze strategie, waarbij we ons richten op kansrijke bedrijven in leisure en food met gezonde of duurzame proposities. Stoov is een hard groeiend bedrijf, met een sterk team en een duurzaam product met enorm veel potentie. In combinatie met onze expertise op het gebied van merken, e-commerce en internationalisering zien wij een mooie toekomst voor Stoov.”