Het staat al vast: de komende editie van TRENDS UP WEST van 29 juni tot en met 1 juli in Düsseldorf gaat volgens de organisatie een recordaantal deelnemers laten zien. Al meer dan 220 deelnemers en merken hebben zich gemeld bij de drie initiatiefnemers. Dat zijn dus meer deelnemers dan in de afgelopen vijf edities in de Areal Böhler in Düsseldorf.

“De positieve feedback op onze nieuwe positionering laat zien dat we een juiste beslissing hebben genomen om een leidend evenement voor het Westen van Duitsland te worden”, aldus initiatiefnemer Willo Blome namens het drietal. Bekende namen als ASA Selection, Bloomingville, Brabantia, G. Wurm, Giftcompany, Glaskoch, IHR, Le Creuset, Lurch, Pad Home Design Concept, Räder, Soxs en Vosteen hebben hun deelname bevestigd.

De belangrijkste wijziging voor de beurs is dat er nu in twee hallen wordt getoond wat er nieuw is. Dit zorgt voor een nog levendiger atmosfeer. Het betekent ook dat er nog plek is voor bedrijven die op korte termijn nog willen beslissen om mee te doen. Begin volgende week is de sluiting voor deelname en volgt de definitieve indeling van de hallen. Bovendien worden de openingstijden aangepast aan het seizoen: op zaterdag is de beurs tot in de avond geopend zodat ook winkeliers die op zaterdag open zijn langs kunnen komen. Er is aansluitend een Get Together bijeenkomst, waarschijnlijk iets met hapjes en drankjes. Gratis parkeren, goede catering, bescheiden toegangsprijs en een digitale bezoekersregistratie die zo eenvoudig is dat men zich thuis al kan aanmelden.

Voor de zelfstandige winkelier in Noordrijn-Westfalen en Nederland biedt deze beurs de gelegenheid om de collecties van 2025 eind juni al te bekijken. De merken in lifestyle, woon- en keukenaccessoires, bestek, gedekte tafels, kaarsen, verlichting, interieurtextiel, papierwaren, geschenkartikelen, speelgoed, kleine elektrische apparaten, mode en culinaire zaken zorgen voor een veelzijdige mix voor zelfstandige winkeliers, concept stores, meubelzaken, warenhuizen, keukenspecialisten, online aanbieders maar ook voor interieurontwerpers en projectinrichters.

Er is een aantal nieuwkomers die op een bescheiden oppervlak (10 vierkante meter) zich zal presenteren, denk hierbij aan start-ups. “Er wordt goed op gereageerd”, aldus de organisatie. “Deze nieuwe ondernemers geven de gehele beurs een goede impuls en maken het geheel aantrekkelijker voor bezoekers.” De beurs richt zich nu meer dan ooit ook op de Benelux landen maar laat zich er op voorstaan dat er in Duitsland geen betere combinatie van werken en ontspannen is tijdens een vakbeurs als in Düsseldorf. Laat het ze maar niet horen in Keulen, Frankfurt of Hamburg…