Tijdens de Keulse meubelbeurs wordt op 18 januari aanstaande een congres gehouden over de succesfactoren van e-commerce in de meubelbranche. Het is de vijfde keer dat dit congres wordt gehouden in Keulen.

Tijdens het congres worden nieuwe ideeën uitgewisseld rondom e-commerce. Er zijn goede praktijkvoorbeelden en discussiepanels.  Het vorige congres in 2017 was met 150 deelnemers een groot succes. De organisatoren verwachten dat dit deze keer zeker zal worden geëvenaard.

Een van de sprekers is Marc Appelhoff van het bedrijf home24. Hij vertelt hoe hij als start-up is begonnen en nu succes heeft in een verzadigde markt. Ook omnichannel, ofwel hoe je meerdere kanalen kunt gebruiken om klanten te bereiken, komt aan bod. Tonino Mulas (mutoni möbel) uit Zwitserland gaat in op de uitdagingen van online handel met niet-EU-lidstaten en biedt zo een voorproefje van de veranderingen in toekomstige handelsbetrekkingen met het Verenigd Koninkrijk. Uit Nederland komt Roel Pollen van 3Dimerce vertellen over onder andere virtual reality en de beschikbare oplossingen.

De taal van het congres is zowel Engels als Duits.